Pero Garcia de Ambroa , João Baveca


- Joam Baveca, fé que vós devedes,
que me digades ora ũa rem
que eu nom sei, e segundo meu sem,
tenh'eu de pram de vós que o sabedes,
5e por aquesto vos vim preguntar:
cantar d'amor de quem nom sab'amar,
que me digades porque lho dizedes.
  
- Pero d'Ambroa, vós nom m'oiredes
dizer cantar - esto creede bem -
10senom bem feit'e igual; e por en
nom dig'estes "bõos" que vós fazedes,
ante digo dos que faz trobador
que troba bem e há coita d'amor;
e vós, por esto, nom me vos queixedes.
  
15- Joam Baveca, se vós nom queredes
os meus cantares dizer ant'alguém,
direi-vos ora como vos avém:
nunca por en contra mim per dizedes.
Mais lo que sabe molher bem querer,
20bem quanto sab'o asno de leer,
por namorado porque o metedes?
  
- Pero d'Ambroa, vós mais [nom] podedes
saber de mim do que vos já dix'en:
os cantares que eu digo fez quem
25há grand'amor; mais pois sanha prendedes,
aqui ante todos leix'eu a tençom;
ca, se quiséssedes caber razom,
dig'eu verdad', esto nom duvidedes.



 ----- Increase text size ----- Decrease text size

General note:

Apesar do jocoso ceticismo que Pedro Amigo de Sevilha exprime numa cantiga quanto à capacidade de Pero d´Ambroa e João Baveca conseguiram levar uma tenção até ao fim (ou se calhar mesmo em resposta a esse ceticismo), o facto é que esta composição é a prova de que eles o conseguiram. Em cima da mesa está a discussão da sinceridade ou da boa execução formal dos cantares que João Baveca dizia. Não sabemos que cantares seriam esses ou quem seria o seu autor. De qualquer forma, é com o trovador ao serviço de quem João Baveca estaria que Pero d´Ambroa se mete aqui, mais do que com ele. Por uma vez, e contra o que é habitual no cancioneiro satírico, vemos um autor fazer a defesa de um outro, atacando ao mesmo tempo, como é da praxe, os cantares do seu adversário na tenção, Pero d´Ambroa.



General note


Description

Tenção
Mestria
Cobras uníssonas (rima c singular)
(Learn more)


Manuscript sources

B 1573

Cancioneiro da Biblioteca Nacional - B 1573


Musical versions

Originals

Unknown

Contrafactum

Unknown

Modern Composition or Recreation

Unknown